пʼятниця, 4 грудня 2015 р.

Інноваційні технології та методи навчання, що використовую на уроках математики

      Впровадження педагогічних технологій – важка, але цікава робота. Діяльність вчителя повинна бути спрямована на допомогу учням у подоланні труднощів в пізнанні і застосуванні знань. Необхідно розвивати наступні навички: думати, аналізувати, осмислювати ідеї і на основі цього шукати потрібну інформацію, вміти застосовувати її в конкретних ситуаціях, формувати та відстоювати власну думку. Задача вчителя полягає у формуванні ключових предметних компетентностей учнів під час вивчення математики.  Саме цьому сприяють різноманітні інноваційні форми роботи та технології навчання математики.

              На своїх уроках я використовую наступні інноваційні технології:
1)    Проблемне навчання – організація навчального процесу, що передбачає створення проблемної ситуації та активну самостійну діяльність учнів у її розв’язанні;
2)    Групові (колективні) технології навчання – робота в парі; в групах різнорівневого складу.
     Дану технологію я часто використовую на уроках, пара учнів отримує однакове завдання. Вони думають, працюють в парі, обмінюються ідеями. Ця технологія  сприяє розвитку комунікативних компетентностей: навичок спілкування, вміння висловлюватись,  вміння переконувати й вести дискусію.
3)    Технологія проектного навчання – дидактична мета досягається через детальну розробку навчальної проблеми, яка повинна завершитися реальним практичним результатом (проектом).
     Дану технологію використовувала при вивченні тем «Елементи прикладної математики» 9 клас, «Арифметична та геометрична прогресія» 9 клас, «Види паралелограмів» 8 клас тощо.
4)    Варіанти організації колективно-групової роботи:
·        «пошук інформації» - для доповнення того, що пояснював вчитель;
·        «коло ідей» - всі групи виконують однакове завдання, а потім
представляють його по черзі;
·        «мікрофон» - можливість кожному сказати щось швидко;
·        «навчаючись – учусь»  - можливість передати свої знання іншим учням;

·        «акваріум» - одна з груп сідає в центрі класу та опрацьовує завдання. Вчитель знайомить решту учнів із завданням. Через 5 хвилин група викладає своє вирішення проблеми. На протязі 2-3 хвилин вчитель проводить обговорення з класом. Потім місце «акваріума» займає інша група.

Немає коментарів:

Дописати коментар