Впровадження педагогічних
технологій – важка, але цікава робота. Діяльність вчителя повинна бути
спрямована на допомогу учням у подоланні труднощів в пізнанні і застосуванні
знань. Необхідно розвивати наступні навички: думати, аналізувати, осмислювати
ідеї і на основі цього шукати потрібну інформацію, вміти застосовувати її в
конкретних ситуаціях, формувати та відстоювати власну думку. Задача вчителя
полягає у формуванні ключових предметних компетентностей учнів під час вивчення
математики. Саме цьому сприяють різноманітні
інноваційні форми роботи та технології навчання математики.
На своїх уроках я використовую наступні інноваційні
технології:
1)
Проблемне
навчання – організація навчального процесу, що передбачає створення проблемної
ситуації та активну самостійну діяльність учнів у її розв’язанні;
2)
Групові
(колективні) технології навчання – робота в парі; в групах різнорівневого складу.
Дану технологію я часто використовую на
уроках, пара учнів
отримує однакове завдання. Вони думають, працюють в парі, обмінюються ідеями.
Ця технологія сприяє розвитку комунікативних компетентностей: навичок
спілкування, вміння висловлюватись,
вміння переконувати й вести дискусію.
3)
Технологія
проектного навчання – дидактична мета досягається через детальну розробку
навчальної проблеми, яка повинна завершитися реальним практичним результатом
(проектом).
Дану
технологію використовувала при вивченні тем «Елементи прикладної математики» 9
клас, «Арифметична та геометрична прогресія» 9 клас, «Види паралелограмів» 8
клас тощо.
4)
Варіанти
організації колективно-групової роботи:
·
«пошук
інформації» - для доповнення того, що пояснював вчитель;
·
«коло
ідей» - всі групи виконують однакове завдання, а потім
представляють його
по черзі;
·
«мікрофон»
- можливість кожному сказати щось швидко;
·
«навчаючись
– учусь» - можливість передати свої
знання іншим учням;
·
«акваріум»
- одна з груп сідає в центрі класу та опрацьовує завдання. Вчитель знайомить
решту учнів із завданням. Через 5 хвилин група викладає своє вирішення
проблеми. На протязі 2-3 хвилин вчитель проводить обговорення з класом. Потім
місце «акваріума» займає інша група.
Немає коментарів:
Дописати коментар